شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
رودبار جنوب

حوزه/ حجت الاسلام صادقی در خطبه های نماز جمعه گفت: عملیات وعده صادق‌۲ به‌عنوان یک پاسخ مشروع و دفاعی از سوی ایران، نشان‌دهنده رویکرد متفاوت این کشور در برابر تجاوزات اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام صادقی در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به تقوی الهی به سلسله مباحث هفته های گذشته سبک زندگی اسلامی پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تربیت فرزند تاثیر دارد لقمه ی حلال است که با پرداخت زکات به دست خواهد آمد و این فریضه ی الهی برکاتی همچون رفع بخل و برکت در مال را برای انسان به دنبال خواهد آورد .

امام جمعه رودبارجنوب با اشاره به هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: فلسفه وجودی پلیس در هر کشوری مشخص است؛ یعنی ایجاد نظم و امنیت در جامعه. اما این مأموریت محوری با توجه به فرهنگ و قوانین بالادستی، حدود و صغور، اختیارات و نفوذ آن در استفاده از قدرت مشروعش مشخص می‌شود. در ایران اسلامی نیز چنین نسبی میان پلیس و مأموریت اصلی‌اش یعنی ایجاد امنیت برقرار است.

حجت الاسلام صادقی اقتدار نیروی انتظامی مسأله‌ی مهمّ تلقی کرد و گفت: نیروی انتظامی در مسؤولیّت خود که ایجاد امنیت است، مظهر حاکمیّت جمهوری اسلامی است. یعنی جزو وظایف جمهوری اسلامی این است که در جامعه امنیت ایجاد کند. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی ؛ بنابراین بایستی اقتدار داشته باشید؛ باید بتوانید مقتدرانه عمل کنید؛ باید بتوانید با قاطعیّت عمل کنید.

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه با اشاره به حوادث این روزهای خاورمیانه و شهادت سید حسن نصرالله تصریح کرد : عملیات نظامی بطور کلی به زعم صاحب‌نظران و کارشناسان، دارای یک پیوست پیشین و یک پیوست پسین است که مکمل جنگ‌های نوین تلقی می‌شود. اینطور بیان می‌کنند که پیش از عملیات نظامی، عملیات اطلاعات و شناسایی اتفاق می‌افتد و پس از عملیات نظامی نیز یک پیوست رسانه‌ای، این جنگ را تکمیل می‌کند که البته این دو محور در پس و پیش عملیات دارای سهم‌های متفاوتی هم هستند. دقت و نفوذ و برد هر عملیاتی به تکمیل این سه محور بستگی دارد که چگونه رقم بخورد.

وی تبیین کرد: عملیات شهادت سیدحسن نصرالله نیز به گواه برخی کارشناسان در موقعیت پیشاعملیات، از رخنه امنیتی و به زعم برخی کارشناسان از توانایی تکنولوژیکی بهره برده است. اما آنچه که مورد نظر این متن است، عملیات روانی دشمن پس از ترور سیدشهید است که تلاش دارد، به اختلال محاسباتی و شناختی در بستر افکار عمومی و بعضا نخبگان و تصمیم‌گیران می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه رودبارجنوب همچنین با اشاره به عملیات انتقامی وعده صادق ۲ توسط سپاه پاسداران اذعان کرد: وزیر خارجه ایران در تشریح عملیات موشکی، «وعده صادق‌۲» گفت: «ایران تنها اهداف نظامی و امنیتی رژیم‌صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و از حمله به مناطق مسکونی و آسیب به غیرنظامیان خودداری کرده است.» این در حالی است که رژیم‌صهیونیستی در بسیاری از حملات خود به‌طور مکرر به مناطق مسکونی و افراد غیرنظامی حمله کرده است و قربانیان اصلی این حملات، زنان و کودکان بوده‌اند. عملیات وعده صادق‌۲ به‌عنوان یک پاسخ مشروع و دفاعی از سوی ایران، نشان‌دهنده رویکرد متفاوت این کشور در برابر تجاوزات اسرائیل است.

خطیب جمعه رودبار جنوب در مورد شرایط عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات وعده صادق‌۲ در شرایطی انجام شد که ایران به‌عنوان بخشی از محور مقاومت، متعهد به پاسخگویی به اقدامات تجاوزکارانه و ترور رهبران مقاومت بود. وزیر خارجه ایران در صحبت‌هایش اعلام کرد «فقط اهداف نظامی و امنیتی این رژیم هدف حمله قرار گرفتند و هیچ حمله‌ای به مناطق مسکونی انجام نشده است.» این واقعیت نشان‌دهنده رویکرد اخلاقی و قانونی ایران در دفاع از امنیت خودش است.

وی ادامه داد: ایران از همان ابتدا اعلام کرد اقداماتش در چهارچوب دفاع مشروع و واکنش به تجاوزهای اسرائیل است. این عملیات نیز مشابه سایر اقدامات تلافی‌جویانه ایران، در پاسخ به حملات قبلی اسرائیل بوده و نه به‌عنوان عامل آغازگر جنگ. ایران در حمله به پایگاه عین‌الاسد نیز، پس از ترور سردار سلیمانی و همچنین عملیات وعده صادق پس از ترور سردار زاهدی و سیدرضی موسوی به‌طور واضح اعلام کرد این حملات در قالب یک دفاع قانونی و پاسخی به یک اقدام تروریستی بود.

حجت الاسلام صادقی با مقایسه اقدام ایران با آنچه صهیونیست‌ها انجام دادند گفت: یکی از تفاوت‌های بارز میان رویکرد ایران و اسرائیل در میدان نبرد، تفاوت در هدف‌گیری و نوع اهداف است. این در حالی است که رژیم‌صهیونیستی به‌طور مداوم اهداف غیرنظامی را مورد هدف قرار داده است. در جریان حملات هوایی و زمینی اسرائیل به غزه و ضاحیه بیروت به‌طور مستمر شاهد بودیم که منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و حتی پناهگاه‌های غیرنظامیان مورد حمله قرار گرفته‌اند. آمارهای بین‌المللی نیز نشان می‌دهد بخش بزرگی از قربانیان حملات اسرائیل در سال‌های اخیر، زنان و کودکان بوده‌اند.

امام جمعه رودبار جنوب با این سخن که ایران ابزارهای کشتار را می‌کشد نه مردم را اظهار داشت: یکی از نکات کلیدی در تحلیل عملیات‌های نظامی ایران، پایبندی به اصول اخلاقی و عدم هدف‌گیری غیرنظامیان است. این موضوع نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و رویکرد ایران در اجرای عملیات‌های نظامی است. درحالی‌که در بسیاری از موارد، کشورهای متجاوز به اهداف غیرنظامی حمله می‌کنند، ایران تلاش می‌کند با دقت و احتیاط، تنها زیرساخت‌های نظامی دشمن را هدف قرار دهد. درحقیقت، ایران در عملیات‌های خود، به‌جای وارد کردن خسارت به شهروندان عادی، تلاش می‌کند از کشتار بیشتر جلوگیری کند. حملات ایران از دوجنبه کشتار بیشتر انسان‌ها را خنثی می‌کند.

وی افزود: اولا خود این اقدامات تلفات غیرنظامیان را کاهش داده و به سطح نظامیان محدود می‌ماند. البته این نکته نیز باید مورد اشاره قرار گیرد که رژیم‌صهیونیستی با مسلح کردن ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای خود ارتش پنهانی ساخته و در موارد تنش از آن بهره می‌برد. ثانیا این حملات به مناطق نظامی باعث می‌شود ماشین نسل‌کشی رژیم‌صهیونیستی آسیب جدی دیده و توان کمتری برای تداوم کشتار گسترده غیر نظامیان برای آنها باقی بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha